12 november 2016

Andra omgången...

...lussebullar är nu bakade och ligger i frysen. Sambon och sonen hann äta upp första omgången långt före första advent, så det var bara att baka en gång till :-)

När jag tänkte rida hästarna idag så tänkte de tvärtom. Det glittrade i ögonen på odågorna när de sprang iväg bockandes. Gav upp och lunchfodrade istället. De kom då farande i en serie bocksprång och för att vara säkra på att inte bli infångade så drog de en galopprunda ut i andra delen av hagen.
Kolan tog ett stort skutt över en snöhög på 1x1 meter (jag visste inte ens att han kunde hoppa så!) för att inte riskera att passera för nära mig. Busfrön!
Så det var bara att traska ner och hänga in sadel och träns igen och gå in och fika.
Men senare fick jag tag på dem i alla fall och hann rida båda två.

Helt perfekt väder nu. 5-10 minusgrader och vindstilla. Ska bli plusgrader och regn hela nästa vecka. Jag vill inte!! Kan vi inte få ha kvar vintern nu när den ändå är här?!

Inga kommentarer: