9 oktober 2014

Höstrusk

Hästarna har sovit inomhus i 2 nätter nu och sluppit regnrusket. De har inte varit svårövertalade direkt... ;-)
Rida har inte heller känts aktuellt nu i veckan. Ridlusten sjunker liksom drastiskt när det regnar och blåser. Samtidigt.


Jag är aningen schizofren som bilförare i "nya" bilen. Det här med färddator ställer till det hela. På morgnarna försöker jag köra så snålt som möjligt, sk ecodriving, vilket går riktigt bra tills jag kommer till småvägarna strax innan jobbet. Då vaknar liksom Rallykalle och vill köra ;-)
Så då fördärvar jag de fina bränsleförbrukningssiffrorna... Likaså på hemvägen har jag sällan lust att köra "fint". Fast ibland slår ju tävlingsinstinkten till och jag försöker få ner värdena så lågt som möjligt. Som sagt - lite schizofren... En annan sak med färddator är ju att man vill ju absolut inte bromsa innan en kurva för då går det ju åt mer bensin sen efter kurvan, så det är nog inte så behagligt att vara medpassagerare för jag bromsar BARA om jag måste :-P Vilken tur att jag inte har någon medpassagerare om dagarna ;-) :-D


Emil säger numera Pucko istället för Kucko, men fortfarande Anneni (Anneli, en av dagmammorna).
Man hinner inte ens innanför dörren innan han vill titta på Pippi, som är hans stora idol för tillfället.
Han har nu hela Pippitv-serien, vilket mamman och pappan är tacksamma för så att vi slipper se samma avsnitt varenda dag... ;-)
Själv har han inget problem med att se samma avsnitt om och om och om igen.
Mamma Volvo säger han ofta. Sambon brukar då svara att pappa har faktiskt också en Volvo. Men det är ointressant tycker Emil. Mamma Volvo. Emi Volvo. Hahaha.

Inga kommentarer: