15 september 2014

Jag ska måla hela världen...

I helgen har de flesta stoppat 3 papperslappar i 3 små kuvert. Det har inte vi. (Gjorde vi ju förra helgen istället.)
Vi har målat ett helt hus och dessutom resterande halvan av långsidan av ladugården.
Många många kvadratmeter har blivit röda i helgen. Även mina kläder, stövlar, skyliften och mitt ansikte. Lyckades droppa en del på sambon också, som målade det man nådde nerifrån...
Lördagen gick det rätt ok, men söndagen gick på ren vilja och en stor portion envishet :-)
Drängstugan blev jättefin! Vilket lyft det blir med lite färg.


Idag är mina axlar tacksamma att det inte är helg längre så att de får vila lite.
Har varit helt underbart väder hela helgen. Hann tyvärr inte med någon ridning på hela helgen för vi målade tills det var mörkt både i lördags och igår.
Lockade lite att fusk-vabba idag, men varken jag eller sambon hade samvete att göra det. Inväntar att Emils förkylning ska bryta ut ordentligt. Vabdagarna kan nog behövas då. Själv är jag mest trött, men hoppas att det beror på helgens aktivitet och inte att det är förkylning på gång.




Fler saker på ordlistan som jag glömt tidigare:
Nanneä - nalle
Kocka - klocka
Tå - två
Tappa - tappade
Pappa tappa - precis som det låter: pappa tappade ;-)

Inga kommentarer: