2 juni 2014

Måndag - känns som semester att jobba ;-)

Nu har jag kommit ner på jorden igen efter att ha tillbringat hela helgen i skyliften med en pensel i handen.
Vi hyrde en gul skylift och lämnade tillbaka en röd ;-)
Inte riktigt så illa, men nästan.

Hann med att rödfärga hela gaveln ner mot vägen och långsidan vid dyngplattan (där man inte kommer åt att köra intill med traktorn). Så nu är näääästan halva ladugården grundmålad.
Det är inte så där så man hajar till nerifrån vägen och ser att det ser nymålat ut, men det är ju i alla fall grundfärg så att det klarar sig i några år till. Sen måste vi nog förmodligen byta panel i alla fall...
Åtminstone södersidan och västsidan. Men LÅNGNÄSA åt alla som inte trodde det var möjligt!
Alla sambons jobbarkompisar och några till - ingen utom mamma trodde vi skulle hinna! HahaHA säger jag :-P Jag SA ju att vi skulle hinna! (Inte ens sambon trodde vi skulle hinna)

Vi hann dessutom med att mura om några lösa stenar i skorstenen på vårt boningshus så annars hade vi nog hunnit med lite till.

Hästarna har inte blivit ridna på hela helgen, men ikväll ska det bli av. Om jag inte kollapsar i soffan innan jag hinner ta mig ut...

Vilken utsikt man har från taknocken på ladugården!! Det är ju 16 meter upp i luften. Men det är inte helt bekvämt att när man är där uppe svänga iväg skyliften bort från väggen och ut i det fria. Så länge man har väggen i närheten går det bra.

Är helt slut idag, men håller mig sysselsatt på jobbet så tiden går rätt fort ändå. Å det är ju kortvecka igen! 4 kortveckor i rad!!! (2:a veckan nu)


Jag måste vara lite dum i huvudet som är småsugen att måla drängstugan nu på en gång, när man liksom ändå har ångan uppe... Jag behöver nog semester. Alltså RIKTIG semester. Hängmatta, en bok, en tillvaro där största funderingarna är vad man ska hitta på till middag.

Inga kommentarer: