2 maj 2014

Snorfredag

Sjuka familjen är hemma idag. Alla skulle ha varit på jobb/dagis som vanligt såklart, men alla är hemma. Emil får inte gå på dagis för de ger inte medicin och han behöver ju ha sitt penicillin 3 gånger om dagen till imorgon. Sambon är dyngförkyld och vabbar för Emil (de har ju principen med förstadagsintyg om man är hemma och sjuk för ofta och det vill vi ju undvika). Själv klädde jag på mig imorse och tänkte släpa mig till jobbet. En dag kan man väl stå ut tänkte jag, och kniper det kan man ju sjukskriva sig under dagen och åka hem. Men sambon övertalade mig att stanna hemma och tur var väl det för jag har varit jättesnorig och hostig och hängig.
Blä.
På måndag måste jag väl ändå vara frisk?
Sjukskrev mig bara för dagen i alla fall. Vill jobba på måndag. Faktiskt!

Emil är relativt pigg i alla fall. Snorig men mycket piggare än sin mor och sin far...
Här blir nog en tidig kväll och en inte så produktiv helg (igen...)
Hästarna betar dygnet runt och är nog väldigt nöjda med det.
Natten mellan sista april och första maj fick Kolbrúnn gå utan täcke för då snöade det och var kallt, men nu är täcket tillbaka på plats igen.

Inga kommentarer: