6 februari 2014

Minus och favoriten

ÄNTLIGEN minusgrader igen. Inte många, men tillräckligt för att det inte skulle vara lerigt i paddocken igår. Så jag kunde rida!! Red bara Brellir för de körde hojtävling på vallen en bit bort och jag känner min Kolbrúnn. Han måste ha stenkoll på dem så han koncentrerar sig inte på det vi gör då. Därför fick han titta på igår. Lillhästen (eller som Heléne sa i helgen, han är nio och ingen liten yngling längre...) skötte sig galant och fokuserade på mig och det vi höll på med. Red mest skritt och tölt på volten, men även lite trav. Ställde åt båda håll på volten och red lite öppna. (Tråkig info för er, men bra när jag vill gå tillbaka och kolla vad jag gjort... ;-) )
Det är så roligt att rida Brellir för han gör alltid sitt bästa. (Till skillnad från gamlingen som förvisso också är väldigt rolig att rida, men som ständigt letar kryphål för att inte behöva anstränga sig mer än nödvändigt.) Nu ska kondisen övas upp (på båda hästarna). Längtar till sommartid. Både den när vi ställer fram klockan en timme och den när jag slutar lite tidigare på jobbet.

Jag vill ha antingen minusgrader eller klart väder och fullmåne. Är det verkligen för höga krav? Vill inte ha regn och inte gegga. Vill att jag ska kunna rida varje dag då tiden och orken finns.


Lämnade Emil till favoritläraren på förskolan imorse. Såååå skönt när han inte blir jätteledsen när man går!!! Ja, man får ju inget leende och blir inte avvinkad, men bara det att han inte storgråter och tittar på en panikslagen... en MYCKET bättre start på dagen. Synd att hon inte jobbar varje morgon!

Idag blir det hemgång lite lite tidigare eftersom jag jobbat över i början av veckan. Ska skynda mig att hämta Emil så att vi hinner hem och leka lite innan middagsdags/nattsömn. Längtar redan till eftermiddagen! Såååå mycket roligare att hämta på dagis :-)

Inga kommentarer: