18 april 2012

Hej och hå

Här uppdateras det uruselt!
Skyller på att jag har drunkat i saker att göra. På jobbet och hemma.

Här är bildbevis på vad jag ägnade söndagen åt till exempel. Ja söndag eftermiddag i alla fall :-)


Givetvis hade jag "hjälp" av Pucko. Ni ska inte tro att man behöver sitta ensam ute på altanen. Han försvann visserligen iväg jagandes en liten insekt i en eller två minuter, men sen kom han tillbaka igen. Tyckte tydligen att det var lite ruggigt för han kröp in under ett täcke och la sig ovanpå ett annat. Här på fotot hade jag råkat väcka honom genom att ta fram kameran. Innan det låg han med näsan nere i hästtäcket :-)


Hann laga ett täcke. Det tog drygt 3 timmar. Tänkte börja lagningen av täcke nummer två, men kom av mig när jag insåg att det var det där täcket som Brellir slitit av helt och hållet på mitten så att det släpade Kolan på hängandes från halsen ner på backen... Går knappt att se vad som är fram och bak på täcket :-/ INTE roligt att laga. Det är ett klart fall för symaskinen!


I förrgår hade hästarna spring i benen och for omkring som galningar i hagen. Full galopp fram och tillbaka. Sååå mycket energi får de inte via maten så jag skyller på vårvädret!

Hästarna är trots sparsam ridning riktigt fina i hullet båda två. Antar att det inte kommer att hålla i sig så länge. Så fort gräset börjar växa kommer de förvandlas till två runda bollar...

Inga kommentarer: