1 augusti 2011

Kraschlandning i vardagen

Jaha, då var det slut på semesterdagar för den här sommaren då.
Har varit på ridkurs i tre dagar och sedan slitit med hagen hela helgen.
Nu är ALL taggtråd borta. (Eller...det finns lite kvar som går vinkelrätt från min hage rakt ut i skogen. Inte vår mark, men vi ska väl ta bort den så småningom men inte nu.)
Det är väl ca 50 meter kvar att stolpa, tyvärr lite oländig terräng så först måste det röjas men det minskar!! :-D
Nu ska jag bara skruva i en miljard isolatorer och dra en massa elrep, sen har jag 2 lyckliga hästar!

Kom hem från jobbet och kraschlandade på solsängen tills sambon kom hem och väckte mig. Såååå skönt och välbehövligt! Tyvärr kom jag inte igång igen efter det så det blev ingen kvällsridning ikväll. Kanske skönt för hästarna för de stod inne i uteboxen och vilade sig från insekterna.
Brellir önskar nog att han också hade eksem för gud så sotis han blir när jag smörjer in Kolan om kvällarna. Att jag klappar och kliar honom först spelar ingen roll för när jag sen ägnar mig åt Kolans ben så står han bredvid mig med näsborren intill min kind och ikväll kände jag plötsligt hur det blev jättevarmt på ryggen. Då stod han 3 mm från ryggen och snusade varmluft på mig. Puh! Var ju bara 28 grader varmt så bra att få lite extra värme... :-S ;-)

Inga kommentarer: