12 juli 2011

Tjohoo

Idag har vi haft en ledig dag. Eller inte... Arrendatorn var här och slog trädan så snart ska åkern plöjas. Bara att kavla upp ärmarna (hmm, jag har ju haft linne på mig, men skit samma ;-) ) och stolpa allt längs åkern innan han plöjer. Puh.
Håller på och sträckläser en bok samtidigt. Eller inte samtidigt som stolpandet såklart, men jag började igår och det är ju såå svårt att släppa den :-) Nu är det bara lite lite kvar!
Hann aldrig med ridning idag. När det regnade/haglade/åskade passade vi på att ta lunch/middagspaus och då var man ju inte så sugen att rida en sväng. Nu är det lite mörkt ute... Får bli imorrn istället!

Förlovningsdag idag. Gav sambon en nästan död Baldersbrå från åkern. Generöst va? ;-) Vi har ju inte lämnat gården på hela dagen så fira får vi göra en annan dag.

I en av åskpauserna föreslog sambon soffvila. Gissa vem som somnade i soffan... just det. Jag. Not good. Vaknade av att katten lät. Han "gnisslar" när han vänder sig i fåtöljen?! Kanske behöver smörj ;-) :-P Hahaha, nädå. Jag SKOJADE! Fast han låter. Piper och har sig. Det var inget skoj.

Jag LÄNGTAR till nästa sommarsemester! Den här är ju lite lugnare än förra årets i alla fall. Lite. Nästa sommar vill jag vara LEDIG!! Ok, nånting nyttigt måste man väl kanske hinna med men inte så mycket.
Är ju många saker som måste fixas med så här första året... Hagen måste betas, det har vi ju lovat. Alltså måste staket först rivas, sen byggas upp igen. Rivningsarbetet har väl snart kommit halvvägs, men uppbyggnaden... *suckar* jaja, det är ju en dag imorgon också ;-)

Nu ska jag gå och kolla om tv:n står kvar där nere i vardagsrummet. Kanske inte är nåt att se, men det gör inte så mycket :-)

Inga kommentarer: