10 mars 2011

Igår...

...var det REGN på kvällen. Regn!
Storhandling stod på schemat, så ridning var ändå inte inplanerat (tur!). Men 2 plusgrader, regn och blåst är ju inget optimalt väder. Hästarna fick nästan dubbel ranson kvällsmat och fick mat lite tidigare än de brukar. Enligt min åsikt är regn omkring nollgradigt det värsta vädret som finns.

Hörde för några dagar sen på radion att de gnällde över bensinpriset. Det ringde in en kvinna och beklagade sig för hon var tvungen att åka bil och åkte nog nästan 4 mil om dagen. (då är jag drygt halvvägs till mitt jobb när jag åkt 4 mil...) Gnällde över hur dyrt det är. Sen i slutet av inslaget så kommer det fram att hon är arbetslös?!! HUR kan man då behöva åka 4 mil om dagen?!? (Visst, hon kanske går på dialys eller så och måste till sjukhuset varje dag, men det framgick inte. Lät som om hon var en "vanlig" arbetssökande) Normalt skulle hon ju bara behöva åka och handla en gång i veckan, dvs 4 mil i veckan. Det blir 16 mil i månaden. Då borde det ju kvitta om bensinen kostar 12 eller 14, för det blir ju så lite pengar i alla fall. Vad är det att gnälla om?!
Jag åker dryga 12 mil varenda jobbdag. Det är bara att gilla läget. Väljer man att bo bra får man ju ta det onda med det goda! Man sitter ju inte och nöjesåker direkt däremot med detta bensinpris :-)

Inga kommentarer: