5 januari 2011

Lo

Lospåren och min fot att jämföra storlek med :-)

Såg direkt när jag kom hem att det var några nya spår jag aldrig sett förut på tomten. Ut och kollade medan bilen fortfarande gick. Runda stora tassar - antagligen LO! Jag som velat se vårt lodjur ända sen jag hörde att det fanns ett i skogen alldeles bakom oss. Jägarna skrämde upp den i ett träd i höstas när de jagade. Häromdagen hade vår granne lospår hemma hos sig och ringde för att berätta. Samma kväll spanade Kolan massor bortåt sommarhagen när jag red honom en sväng i paddocken. Jag spejade och spejade, men kunde inte se någonting. Kanske var det lodjuret??

Igår hade den kommit från skogen, lufsat ner mot vårt hus, men vänt ca 20 meter från vår ytterdörr. Sen hade den lufsat vidare in i hagen längs med gamla stallet och tillbaka igen, vidare en liten bit till utanför hagen och sen in i hagen igen och tillbaka mot skogen. Hoppas den kommer tillbaka och att man får SE den!!!

Hoppas också att inte Pucko är på sitt goshumör och går fram och ska hälsa... Han är ju lite speciell ;-) Han får hålla sig till hästarna!! Han är så söt när han ska hälsa på dem när de får mat. Springer sen till nästa häst mellan benen på första hästen. Får se första gången han råkar bli trampad... :-/ Inte för att jag tror att någon av hästarna skulle göra det med flit för de verkar gilla honom båda två (Kolan gillar ju alla och vill vara kompis med alla... :-) ).

Inga kommentarer: