9 december 2010

Dag 28. Det här saknar jag

Saknar... tja, tänker inte rada upp en massa saker här utan jag väljer en. Jag saknar matlagningskvällarna med kompisen L. För längesen när vi båda var singlar brukade vi laga mat ihop lite nu och då. Vi var jätteseriösa och ordnade med en egen receptbok och allt där vi förde in recepten samt omdöme, dels hur lättlagad maten/desserten var och dels hur god den var.
Minns framförallt en efterrätt. Någon slags kolapaj som vi misslyckades med och det hela slutade med att vi slevade i oss kolasås direkt från kastrullen med varsin sked. Någon annan gång hade vi ingen ork att fixa mat så vi "picknickade" framför min braskamin och grillade marshmallows över elden, drack varm choklad och åt mackor under tiden som vi avhandlade både det ena och det andra. DET saknar jag! Blir ju liksom inte riktigt samma sak när det finns sambos (och i L's fall numera även en bebis).

Inga kommentarer: