11 augusti 2009

Flängande hit o dit jämt...

ska bli skönt att "rymma" iväg från alla måsten och "ska bara"...!!
Längtar efter riktig semester nu. Att bara få sitta still, titta på vattnet som passerar i älven, grilla över öppen eld, sitta och titta på flötet som guppar runt i vattnet, äta glass, dricka goda drinkar och sova så länge man kan (läs: tills det är olidligt varmt i husvagnen).

Var ute på en promenad med hästen idag eftersom nyckeln till sadelkammaren var puts väck. (Jag var oskyldig...) Halvvägs stannade vi för lite picknick. D.v.s. K fick beta lite och matte titta på :-) Gick ju bra det med även om jag blev lite besviken över att inte få rida. Men han ska ju ändå få lite vila nu när vi åker bort så det var kanske bra på sitt sätt.

Knappt att man hinner njuta av att ha klippt färdigt gräset... Nu är det dags att klippa den halvan av tomten där hagen är :-( Vore toppen om det kunde låta bli att regna några veckor nu! Kan stå ut med en brun gräsmatta bara jag slipper klippa var 3:e dag. I synnerhet som man inte orkar klippa det på mindre än 2 dagar... *gnäll gnäll* Sorry! :-) Jag lovar att sluta klaga bara jag får tillbaka åkgräsklipparen!! :-D

2 kommentarer:

C sa...

Fast du.....Vem har sagt att man MÅSTE ha en välansad och snygg gräsmatta vareviga dag??:-)

När åker ni på semester?

G. sa...

så fort vi är klara med det som måste fixas innan (torsdag i bästa fall, men förmodligen fredag)