6 november 2018

November och grååååååått

Ja, än lyser snön med sin frånvaro. Det är mörkt, alla löven är borta, kallt fast termometern visar 9 plus.
Emil har lärt sig ljuda ihop ord. Han kan inte läsa själv än, men det är nog inte så långt borta!
Hemma häromdagen läste han Philips, Bosch och mjöl när vi var köket.
Han kan också räkna lite. Han kan addera om man ger honom 2 siffror under 10. Det går så fort nu! Vad hände med min lillkille??
I lördags var vi på första kompiskalaset. Hugo hade spökkalas och Emil var utklädd till ett skelett. Jag fick (läs: var tvungen) följa med och hade en spökmask på mig. I fem minuter ungefär. Sen höll jag på att få värmeslag... Haha. Vilket röj det var! 30 ungar MINST. Sen samlades de vid presentöppningen och var kanske bara 10-12 st. Men de upplevdes som 3 gånger fler.
Fasar redan för om Emil skulle vilja ha kompiskalas när han fyller 7! Enda positiva är ju att han fyller år på sommaren så att man kan ha kalaset utomhus. Ja, vi har ju magasinet också om det skulle vara dåligt väder. Det viktigaste med ett kompiskalas är att ha en SLUTTID. Emils kalas var kl 13-15. Bra när föräldrarna kommer och hämtar så kalaset tar slut, hehe. 2 timmar tortyr kan ju räcka ;-)


På jobbet är man ju ingen favorit direkt. Är oenig angående lönesamtalet. Facket är glada att någon vågar / orkar stå på sig och säga till när det inte går rätt till, arbetsgivaren inte lika glad. Jag...tja...om inte JAG står upp för mig själv, vem ska då göra det? Jag vill veta hur jag kan förbättra mig och hur jag kan påverka min lönesättning i framtiden.

Inga kommentarer: