29 november 2017

Monsunregn

Vi verkar ha fått regnperiod här i Sverige...
Idag blev det knappt dagsljus. Regn, regn och åter regn.
Blöta hästar, skitiga bilar, väg som är mer potthål än väg, vattensjuk gräsmatta, lerstänkta kläder osv.
Hade allt regn kommit som snö hade vi haft MINST en halvmeter vid det här laget!

Men jag har SEMESTER och den känslan kan inte ens novembermörkret dämpa! ;-)
Imorgon ska jag och E ta sovmorgon. Sen ska vi på en liten utflykt och efter det har jag lovat att vi ska julpyssla lite.

Som vanligt dök det upp MASSOR med jobb 10 minuter innan jag skulle gå hem idag. Men idag stannade jag inte och jobbade över. Jag delegerade vidare och åkte hem 2 minuter sen. Jag har LITE dåligt samvete (läs: mycket), men jag jobbar på det. Not my problem... Folk får väl lära sig att beställa grejer i tid, inte 10 minuter innan jag har semester. Den här gången räddar jag inte situationen.




Inga kommentarer: