4 juli 2014

Bootcamp Brellir

Nu är det slut på sötebrödsdagarna och bootcampen har börjat lite smått för Brellir.
Eftersom jag inte vill minska på hagen så får vi helt enkelt öka på träningen istället.
Jag har börjat cykelträna honom. I förrgår provade vi för första gången och han var lite skeptisk till att börja med. Men efter 5-10 minuter förstod han vad jag ville och skritta och travade snällt bredvid cykeln. Fungerar skitbra. Det kommer att komma en dag då jag och cykeln ligger i en hög på grusvägen på grund av att han sett någonting läskigt i diket. Det vet jag nästan säkert. Det är också anledningen till att jag aldrig kommer ha med Emil på min cykel när jag tränar Brellir. Det får bli cykelträning när sambon är hemma.


Självklart ska han ridas också, men cykelträningen är ett bra komplement när man av någon anledning inte vill rida eller redan har ridit tidigare på dagen.
Det är dessutom himla bra träning för min knän som tidigare inte tålt cykling alls på flera år. Det är ju SÅ skönt att ut och cykla! Jag har verkligen saknat det!!


Hittills har vi bara tagit korta invänjningsrundor med cykeln, men tanken är att så småningom göra längre rundor och då också kunna ha honom inspänd så att han jobbar i en bra form. Men just nu vill jag bara att han ska förstå vad det är jag vill att han ska göra.


Emil är på dagis sista dagen idag. Han togs emot av favoritfröken och vi fick ett litet häfte med vad han gjort på dagis under terminen. Känns lite tråkigt att lämna dagiset, men förhoppningsvis trivs han även på nya stället och hittar nya bästa kompisar där. Tråkigast av allt är att lämna Vincent och Nora.
Men Vincent och Emil ska få leka ihop snart :-)


Sådär - en arbetsdag till SEMESTERN nu då! Mycket att hinna med så bäst att sätta fart :-D

Inga kommentarer: